Nooit meer snoozen: 5 tips!
klantbeoordeling
 
9,4 / 10
Je bent hier: Over totaalBED › Blog & nieuws

Nooit meer snoozen: 5 tips!

Naar nieuwsoverzicht
24 april 2018

Nooit meer snoozen: 5 tips!Nog vijf minuutjes, nog heel even omdraaien, nog één (of twee, drie, vier) keer de wekker uitdrukken. Herkenbaar? Gooi het opstaan over een andere boeg met deze 5 tips om te stoppen met snoozen.

Zet je wekker zo laat mogelijk
Deze tip lijkt misschien makkelijk, maar is er wel een die werkt. Zet je wekker zo laat mogelijk, op het tijdstip dat je er écht uit moet. Langer snoozen is dan simpelweg geen optie meer. Blijf je toch liggen, dan is te laat komen op werk of studie een logisch gevolg. De tijd die je denkt te winnen met snoozen, geeft je toch niet dat beetje extra energie waar je op hoopt. Bedenk hoeveel tijd je nodig hebt om je klaar te maken en gun jezelf die tijd, maar niet veel meer. Zo wordt snoozen verleden tijd.

Zorg voor voldoende daglicht
Eén van de beste manieren om snel wakker te worden, is door licht op te zoeken. Klinkt het schelle geluid van je wekker door de kamer, doe dan direct de gordijnen open, de lampen in je slaapkamer aan of gebruik een wake-up light. Nog beter is om je gordijnen voor het slapen gaan een stukje open te laten. Daglicht maakt dat je sneller en natuurlijker wakker wordt. Zorg ook dat je overdag genoeg daglicht krijgt. Je valt hierdoor sneller in slaap en uit bed komen de volgende ochtend kost minder moeite.

Leg je wekker aan de andere kant van de kamer
Waarschijnlijk niet de leukste tip, maar wel de effectiefste. Is snoozen jouw valkuil, leg je wekker dan aan de andere kant van de kamer. Nee, niet op je nachtkastje, maar juist in de vensterbank of op de kast. Zo kun je de wekker geen rug toe keren, maar móet je je bed wel uit. En het lastigste gedeelte: probeer dan niet alsnog terug in bed te kruipen.

Creëer een vast slaapritme
Wil je bij het geluid van je wekker moeiteloos uit bed springen? Zorg dan voor een goed slaapritme. Probeer rond vaste tijden te gaan slapen en op te staan. Dit is natuurlijk een lastige als je onregelmatig werkt, maar ook dan kun je bepalen wat een redelijke tijd is om op te staan. Werkt dit voor jou niet? Probeer dan toch eens vroeger je bed in te duiken. Als ’s ochtends uit bed komen een struggle blijft, is de kans groot dat je toch te weinig hebt geslapen.

Maak gebruik van een app
In een tijd waarin we bijna allemaal een smartphone hebben, is de ouderwetse wekker maar zeldzaam. Laten we er dan ook maar gebruik van maken! Er zijn verschillende apps waarmee je kunt instellen hoe laat je ongeveer wakker wilt worden. Moet je om half 9 op kantoor zijn? Dan kun je aangeven dat je tussen half 7 en half 8 gewekt wilt worden. De app houdt bij hoeveel je slaapt, en wekt je op het moment dat je het lichtst slaapt. Zo word je uitgerust wakker en sta je sneller op.

Slaap lekker!

Bezoek een winkel

Vind snel een winkel bij jou in de buurt

Bekijk alle winkels