Slaapgarantie
klantbeoordeling
 
9,4 / 10
Je bent hier: Garantie en service

Garantie & service


Garantiebewijs
Elk bewijs waarmee je kunt aantonen dat het product bij totaalBED is gekocht geldt als garantiebewijs.

Garantie
totaalBED geeft 5 jaar garantie op bijna alle producten. Topmatrassen en kussens hebben met uitzondering 3 jaar garantie. totaalBED geeft zelfs bij boxsprings 25 jaar garantie op frame en veerbreuk. Wij hanteren een afschrijvende garantie. De consument heeft hiernaast altijd recht op de wettelijke garantie.   

De bezorger bekijkt samen met jou of de afgeleverde producten en de totaalBED-service naar wens zijn. Zo ja, dan teken je voor akkoord. Zo niet, dan noteert de bezorger de onvolkomenheden meteen op de pakbon. totaalBED neemt dan snel contact met je op voor een vervolgactie.

totaalBED handelt volgens de garantievoorwaarden van het CBW. Dit is een keurmerk van de Centrale Branchevereniging Wonen en biedt consumenten extra zekerheid. 

Omruilgarantie
totaalBED streeft ernaar dat je een slaapcombinatie vindt die uitstekend bij je past.  Mocht je toch niet helemaal tevreden zijn over je aankoop dan is het belangrijk om vooraf rekening te houden met een aantal zaken.

Voldoet het (lig)comfort van de boxspring, matras of topper toch niet aan je verwachtingen, vul dan het comfortformulier in. totaalBED belooft dat je een matras vindt die uitstekend bij je past. Het door jou gekochte (top)matras kun je dan ook vanaf de dag van levering, 90 dagen testen. Blijkt dat het (lig-)comfort niet aan je verwachting voldoet, dan kun je eenmalig gebruik maken van onze omruilgarantie. Wij bezorgen dan een nieuw (top)matras en nemen je eerste aankoop weer mee. Wij rekenen hiervoor € 50,- servicekosten. Prijsverschillen verrekenen wij via een tegoedbon of een bijbetaling. Vraag naar de garantievoorwaarden in de winkel.

De omruilgarantie geldt voor alle matrassen en topmatrassen. Je kunt het (top)matras alleen omruilen voor een (top)matras met dezelfde afmeting.

Heb je een matras gekocht via onze webwinkel en wil je deze ruilen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Heb je een matras in de winkel gekocht en wil je deze ruilen? Neem dan contact op met de betreffende winkel. Uiteraard ruilen wij alleen onbeschadigde en schone (top)matrassen.

Schade
totaalBED biedt de beste kwaliteit voor de scherpste prijzen. Toch kan het voorkomen dat je een artikel ontvangt dat niet perfect is of dat kapot gaat nadat je het hebt gebruikt. Neem contact op met onze klantenservice. We kunnen je meteen helpen als je de afleverbon en artikelgegevens bij de hand hebt. Neem foto’s van eventuele schade en mail die naar de klantenservice. Dan kunnen we je snel een adequate oplossing aanbieden.

Garantieperiode
Volgens de wettelijke garantie mag je verwachten dat de producten van totaalBED geen gebreken behoren te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik. Wij volgen voor het bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Ook na afloop van de garantietermijn kun je met een klacht bij ons terecht en zullen we samen met jou kijken naar een passende oplossing.

Buiten jouw schuld om betekent dat het product niet door opzet of nalatigheid is beschadigd, op de juiste manier is onderhouden en niet op een andere manier dan in de gebruiksaanwijzing staat beschreven is gebruikt. Tot slot controleren we of het product niet kapot is gegaan door normale slijtage.

Soms is het redelijk een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product al lange tijd hebt gebruikt en je dit door de reparatie nog langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt van ons een nieuw product. Als het redelijk is een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.

Gegronde klacht
De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door;
• beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
• onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
• normale slijtage en/of;
• beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Klacht melden
totaalBED doet zijn uiterste best om je snel en goed van dienst te zijn. Heb je een klacht, dan vragen wij je contact op te nemen met onze klantenservice. Je ontvangt binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op jouw klacht.

Een klachtenbrief kun je sturen naar:

totaalBED bv
afdeling klantenservice
Siegenstraat 5
8028PT Zwolle

Raadpleeg voor meer informatie artikel 16 van de algemene voorwaarden Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Heb je de klachtenprocedure helemaal doorlopen en ben je het niet eens met de uitkomst, dan kun je een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Hiervoor verwijzen wij je naar de website van de geschillencommissie www.sgc.nl. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Annuleren
Je kunt een webshop bestelling annuleren door het invullen van het contactformulier. Als de artikelen al in het leveringstraject zitten is annuleren niet meer mogelijk. Je kunt je bestelling dan bij aflevering direct teruggeven aan de bezorger. Als je besluit jouw bestelling te annuleren, en je hebt al vooraf betaald met iDEAL of Creditcard, dan storten wij het gehele bedrag terug binnen 14 kalenderdagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de order te annuleren.

Herroepingsrecht
Je hebt het recht om een webshop bestelling binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop je, of een door jou aangewezen derde, die niet vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Bij retourneren of annuleren gelden de volgende voorwaarden:

  • Het product is onbeschadigd en zit in de originele en ongeopende verpakking.
  • Het product is ongebruikt en ongemonteerd.
  • Het product is niet speciaal aangepast.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Meer informatie over het retourneren van producten kun je hier vinden.

Bezoek een winkel

Vind snel een winkel bij jou in de buurt

Bekijk alle winkels