klantbeoordeling  / 10
Je bent hier: Garantie en service

Garantie & service


Garantiebewijs
Elk bewijs waarmee u kunt aantonen dat het product bij totaalBED is gekocht geldt als garantiebewijs.

Garantie
totaalBED geeft 5 jaar garantie op bijna alle producten. Topmatrassen en kussens hebben met uitzondering 3 jaar garantie. totaalBED geeft zelfs bij boxsprings 25 jaar garantie op frame en veerbreuk. Wij hanteren een afschrijvende garantie. De consument heeft hiernaast altijd recht op de wettelijke garantie.   

De bezorger bekijkt samen met u of de afgeleverde producten en de totaalBED-service naar wens zijn. Zo ja, dan tekent u voor akkoord. Zo niet dan noteert de bezorger de onvolkomenheden meteen op de pakbon. totaalBED neemt dan snel contact met u op voor een vervolgactie.

totaalBED handelt volgens de garantievoorwaarden van het CBW. Dit is een keurmerk van de Centrale Branchevereniging Wonen en biedt consumenten extra zekerheid. 

Omruilgarantie
totaalBED streeft ernaar dat u een slaapcombinatie vindt die uitstekend bij u past.  Mocht u toch niet helemaal tevreden zijn over uw aankoop dan is het belangrijk om vooraf rekening te houden met een aantal zaken.

Voldoet het (lig)comfort van de boxspring, matras of topper toch niet aan uw verwachtingen, vul dan het comfortformulier in. totaalBED belooft dat u een matras vindt die uitstekend bij u past.  Het door uw gekochte (top)matras kunt u dan ook vanaf de dag van levering, 90 dagen testen. Blijkt dat het (lig-)comfort niet aan uw verwachting voldoet, dan kunt u eenmalig gebruik maken van onze omruilgarantie. Wij bezorgendan een nieuw (top)matras en nemen uw eerste aankoop weer mee. Wij rekenen hiervoor € 50,- servicekosten. Prijsverschillen verrekenen wij via een tegoedbon of een bijbetaling. Vraag naar de garantievoorwaarden in de winkel.

De omruilgarantie geldt voor alle matrassen en topmatrassen. U kunt het (top)matras alleen omruilen voor een (top)matras met dezelfde afmeting.

Heeft u een matras gekocht via onze webwinkel en wilt u deze ruilen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Heeft u een matras in de winkel gekocht en wilt u deze ruilen? Neem dan contact op met de betreffende winkel. Uiteraard ruilen wij alleen onbeschadigde en schone (top)matrassen.

Schade
totaalBED.nl biedt de beste kwaliteit voor de scherpste prijzen. Toch kan het voorkomen dat u een artikel ontvangt dat niet perfect is of dat kapot gaat nadat u het hebt gebruikt. Neem contact op met onze klantenservice. We kunnen u meteen helpen als u de afleverbon en artikelgegevens bij de hand hebt. Neem  foto’s van eventuele schade en mail die naar de klantenservice. Dan kunnen we u snel een adequate oplossing aanbieden.

Garantieperiode
Volgens de wettelijke garantie mag u verwachten dat de producten van totaalBED geen gebreken behoren te vertonen, die niet te verwachten zijn tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik. Wij volgen voor het bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Ook na afloop van de garantietermijn kunt u met een klacht bij ons terecht en zullen we samen met u kijken naar een passende oplossing.

Buiten uw schuld om betekent dat het product niet door opzet of nalatigheid is beschadigd, op de juiste manier is onderhouden en niet op een andere manier dan in de gebruiksaanwijzing staat beschreven is gebruikt. Tot slot controleren we of het product niet kapot is gegaan door normale slijtage.

Soms is het redelijk een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als u het product al lange tijd hebt gebruikt en u dit door de reparatie nog langer kunt gebruiken. Of u hebt een product al lange tijd gebruikt en u krijgt van ons een nieuw product. Als het redelijk is een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.

Gegronde klacht
De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door;
• beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
• onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
• normale slijtage en/of;
• beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Klacht melden
totaalBED doet zijn uiterste best om uw snel en goed van dienst te zijn. Heeft u een klacht, dan vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice. U ontvangt binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op uw klacht.

Een klachtenbrief kunt u sturen naar:

totaalBED bv
afdeling klantenservice
Siegenstraat 5
8028PT Zwolle

Raadpleeg voor meer informatie artikel 16 van de algemene voorwaarden Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.

Heeft u de klachtenprocedure helemaal doorlopen en bent u het niet eens met de uitkomst, dan kunt u een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Hiervoor verwijzen wij u naar de website van de geschillencommissie www.sgc.nl. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Annuleren
U kunt een webshop bestelling annuleren door het invullen van het contactformulier. Als de artikelen al in het leveringstraject zitten is annuleren niet meer mogelijk. U kunt uw bestelling dan bij aflevering direct teruggeven aan de bezorger. Als u besluit uw bestelling te annuleren en u heeft al vooraf betaald met iDEAL of Creditcard, dan storten wij het gehele bedrag terug binnen 14 kalenderdagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de order te annuleren. 

Bezoek een winkel

Vind snel een winkel bij jou in de buurt

Bekijk alle winkels