Veelgestelde vragen
klantbeoordeling
 
9,4 / 10
Je bent hier: Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen


Lekker slapen begint bij producten die op jouw slaapwensen en behoeften aansluiten.
Heb je een vraag voor of na aankoop van jouw nieuwe bed of (top)matras? Hieronder vind je de meeste gestelde vragen aan onze klantenservice. Kun je het antwoord op jouw vraag hier niet tussen vinden, neem dan gerust contact op. We helpen je graag verder!

Sinds een paar nachten slaap ik in mijn nieuwe bed en ervaar ik rugpijn. Is dit normaal?
Het is heel normaal dat je lichaam moet wennen aan een nieuw(e) boxspring of (top)matras. Spieren en gewrichten hebben tijd nodig om zich aan te passen aan de nieuwe situatie, maar daarnaast moeten de materialen zich ook aanpassen aan jouw lichaam. Het kan 60 à 90 nachten duren voordat je lichaam helemaal gewend is.

Moet ik mijn (top)matras regelmatig keren?
Om de levensduur van jouw (top)matras te verlengen, adviseren we om je (top)matras 1 keer in de 4 weken te draaien van hoofd- naar voeteneinde, en waar mogelijk, om de lengteas. Dit is met uitzondering van onze Alpina en Nightline matrassen. Deze draai je alleen van hoofd- naar voeteneinde.

Waarom ontstaan er afdrukken in mijn nieuwe (top)matras?
(Top)matrassen zijn opgebouwd uit elastische materialen. Na verloop van tijd vormt het materiaal zich naar jouw lichaam en voelen sommige plekken zachter aan dat de rest van het (top)matras. Deze contouren kunnen ook enigszins zichtbaar zijn. We noemen dit nestvorming. Dit zijn normale producteigenschappen en zijn geen reden tot vervanging of garantie.

Hoe reinig ik mijn (top)matras?
Reinig jouw (top)matras regelmatig met het hiervoor bedoelde hulpstuk van de stofzuiger of een zachte borstel. Bescherm het (top)matras daarnaast met een molton en hoeslaken. Een molton zorgt voor een goede vochtregulatie en houdt jouw (top)matras langer schoon.
Naast het reinigen, adviseren we om het (top)matras geregeld te luchten. Tijdens het verschonen, is het goed om het (top)matras een hele dag vrij te houden van dekbed, hoeslaken en molton.

Mijn (top)matras is te klein. Hoort dit?
Bij ontvangst van jouw (top)matras kan het zijn dat deze qua formaat te klein is. Dit is een normaal verschijnsel. Heb je het (top)matras een paar weken in gebruik, dan merk je dat deze vanzelf de juiste maat krijgt. Het (top)matras heeft tijd nodig om, door het gebruik, uit te zetten. Zorg er daarnaast voor dat je het (top)matras regelmatig opschudt. Pak het (top)matras hierbij in zijn geheel vast en niet alleen de tijk (hoes).

Kan ik de afneembare tijk (hoes) wassen?
Wil je de afneembare tijk van jouw matras wassen? Dat kan! Wij adviseren wel om de tijk te laten reinigen bij een stomerij. De meeste wasmachines zijn niet berekend op het wassen van de omvang van een tijk van een (top)matras.

Mijn boxspring kraakt. Kan ik hier iets aan doen?
Het kraken van de boxspring kan verschillende oorzaken hebben. Controleer of de poten goed zijn gemonteerd en aangedraaid. Heb je een harde vloer? Plaats dan extra vilt onder de poten, als dit er nog niet onder zit. Bij elektrisch verstelbare bedden kan het zijn dat de bewegende delen, door bijvoorbeeld luchtvochtigheid of temperatuur, geluid maken. Je kunt dit oplossen door de scharnieren in te spuiten met een siliconenspray.

Mijn (elektrisch) verstelbare bed wil niet meer omhoog of omlaag?
Mogelijk is een stekker los komen te zitten. Controleer daarom allereerst of alle stekkers en snoeren juist zijn aangesloten. Werken de batterijen in de afstandsbediening nog? Dit is uiteraard alleen van toepassing op draadloze bedieningen. Bij stroomuitval kun je de noodfunctie gebruiken om de bedbodem eenmalig terug te brengen naar de vlakke stand. Na deze handeling dienen de batterijen in het motorblok vervangen te worden door nieuwe exemplaren. Het kan noodzakelijk zijn om de afstandsbediening opnieuw te configureren.
Hoofd- en voeteneinde van verstelbare bodems en boxsprings mogen in verstelde stand niet extra belast worden.

Hoe reinig ik mijn boxspring?
Het reinigen van de boxspring kan met een zachte borstel of stofzuiger. Voor een kunstlederen boxspring raden we het gebruik van een stofzuiger wel af. Een (vochtige)doek is hierbij geschikt. Zorg wel dat je altijd dept en niet wrijft.

Mijn nieuwe boxspring/(top)matras ruikt vreemd. Hoe kan dit?
Zoals bij veel nieuwe materialen, kan ook jouw boxspring of (top)matras een specifieke geur afgeven. Dit kan het latex, hout, stof of de verlijming zijn. Deze geur is heel normaal en absoluut ongevaarlijk. Na een paar dagen goed luchten zal je merken dat de geur vanzelf verdwijnt.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij hanteren bij totaalBED drie mogelijkheden om producten te bezorgen.

Eigen bezorgdienst
Je bestelling wordt bij jou thuis bezorgd door onze vakkundige totaalBED bezorgservice. Bij bestellingen uit voorraad en zonder montage bellen wij je binnen 3 werkdagen voor een afleverafspraak. Bij bestellingen die niet uit voorraad leverbaar zijn en bestellingen inclusief montage word je uiterlijk een week voor levering gebeld voor een afleverafspraak.

DHL
Alle producten binnen de categorie dekbedden, kussens, dekbedovertrekken en hoeslakens worden bij jou thuis afgeleverd door DHL. Voor de levering kan de aangegeven levertijd aangehouden worden op de website. DHL zal je rechtstreeks een mail sturen met daarin een track & trace code zodat je gemakkelijk je pakket kan volgen. Als je niet thuis bent vind je een kaart in de bievenbus met het volgende bezorgmoment van je pakket. 

Afhalen in de winkel
Het is ook mogelijk om jouw product af te halen in één van onze 20 filialen. Dit kan aangegeven worden tijdens het bestelproces. De geselecteerde winkel neemt telefonisch contact met je op voor het maken van een afhaalafspraak zodra jouw bestelling binnen is.